Överraskning :-)

Har varit iväg och jobbat ikväll och kom hem för några timmar sedan.
Vad ser mina bruna ögon då? Jo där på bordet ligger en överraskning till mig :-) Behöver väl inte informera er om att jag ÄLSKAR överraskningar?! :-)

Vid närmare granskning så är det en påse med kladdigt innehåll och en pappersrulle med presentsnöre runt - SPÄNNANDE!

Med den här överraskningen kan jag nu konstatera att det finns tappra vänner där ute som tror på min ansvarsförmåga och har tillit till att jag ska klara detta uppdrag som denna överraskning faktiskt kräver *nöjd*

Jag har fått....... en HERMAN-KAKA!

Den ska noggrannt skötas och tas om hand efter instruktioner (som står på pappersrullen). Efter ca 10 dagar ska den sedan "förvandlas" till en läcker kaka.
Ska erkänna att jag har liiiite ångest för att jag inte ska klara denna uppgift. Uppdraget fortsätter sedan med att jag ska ge bort delar av "Herman" till andra ansvarstagande vänner som i sin tur ska klara av att följa instruktionerna och förhoppningsvis få njuta av kakan.
En sak är i alla fall säker...... en som ska få en del av min kaksmet är Herman! Det kan ju knappast bli bättre - att ge Herman en Herman *skratt*



Tack snälla, snälla Chattis!!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Chattis

Ser fram emot en liiten smakbit :P

2010-03-02 @ 22:29:57
Postat av: Pelle

Hej Pernilla! Hittade till din sida via Kezo Douglas är god vän med Tanja.Såg att du fått en Herman.Min fru Annika och jag(Pelle)saknar Herman så.Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av denna smet? Det är en så god kaka.

2010-03-05 @ 05:43:11
Postat av: Bodil

Vad i jisse namn är en "Herman-kaka"? En sorts kaksmet som ska "matas" och efter ett tag så kan man använda den - dela upp den och ge vidare och/eller baka en kaka, eller?? Som surdeg? Kan du inte berätta? :o)

Kram Bodil

2010-03-05 @ 23:58:09
Postat av: Pilla

Herman är en surdegskaka som ska skötas om i 10 dagar innan man kan baka den. Innan den bakas så delar man smeten och kan då ge bort till andra som i sin tur ska sköta om dem och tillslut kunna njuta av sin Hermankaka.

Vill du ha en del av Herman när han är "mogen", Bodil?

2010-03-06 @ 13:39:55
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Maja

Älskar överraskningar:)

2010-03-06 @ 14:13:50
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! fin blogg

ska du göra i dag då i det soliga vädret?

kram

2010-03-06 @ 14:46:55
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha, lite som jag trodde då.

Ja, det skulle vara häftigt! Gärna! Kan nog inte äta den (är ju glutenintollerant) men jag gillar själva grejen... Vill gärna prova!

Gullig du är! Jag hämtar den! [email protected]

Kramis Bodil

2010-03-07 @ 01:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0