Det "bidde" en glass istället

I går eftermiddag hade jag och Erik bestämt att vi skulle åka till Solhaga för att köpa nya blommor att ha i trädgården. Dags att fylla krukorna med blomster :-)
Erik satt i bilen och spelade Nintendo medan jag sprang in bland blommorna.

När man nu äntligen har tid att pyssla med sådana här saker som man i vanliga fall inte hinner med - ja, nog fasiken är man helt fel på det i tajmingen! Det fanns inte en blomma att plantera ut nu - såvida man inte ville att de skulle dö inom några dagar pga temperaturchocken *suck*

Personalen rådde mig att vänta ett tag till innan jag planterade men jag ska erkänna att jag stod och ryckte i de maffigaste Hortensiorna jag sett på länge. Helt otroligt fina och jag kände att jag ville ha med dem hem. Men förnuftet tog över och jag insåg att det var på gränsen att de skulle klara sig redan ute i vår trädgård. Jag får helt enkelt vänta.

Jag kom ut från Solhaga med en Cornetto jordgubbsstrut till Erik.......


Summering:

Ville ha.....



.... men det "bidde" en .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0