Fästingplockare

Upptäckte en fästing på Basti och försökte få bort den. Både jag och Martin är nog bland de mest värdelösa människorna som finns när det gäller att plocka bort fästingar. Vi fixar det liksom inte.

Pannlampa på och alla möjliga fästing-bortplockare..... och ändå lyckas vi inte. Huvudet sitter kvar *suck*.
Snälla Basti låter oss "operera" hur vi vill och pincetten åker fram och vi börjar greja och "gräva" för att försöka få bort eländet.
Det enda jag lyckades dra bort var päls och ett tag blev jag orolig att han skulle få en liten kal fläck där - hade ju varit just snyggt - not!

Dess två varianterna har jag och jag är inte kompis med någon av dem.

                       

Denna har tydligen vunnit "bäst i test". Någon som har den eller testat den?


Kommentarer
Postat av: Agnetha

testa pennan istället den funkar utmärkt

2010-05-16 @ 22:10:50
Postat av: lise-lotte

Jag använder alltid fingrarna, men har den på den nedersta bilden hemma och har testat den, med bra resultat!

2010-05-17 @ 01:31:42
URL: http://www.hotfire.se
Postat av: Tanja

Jag använder alltid fingrarna men vi har båda dina alternativ hemma också. Själv har jag inte provat dom. Finns en annan vekling hemma som har provat pennan en gång med gott resultat.

Kram

2010-05-17 @ 13:16:00
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0