Saknar en ändfalang (tror jag)

I morse ringde jag till min läkare för att kolla om Martin verkligen uppfattat rätt om min fot.
Jodå, det stämde. Jag saknar ett ben i min fot! Inget stort ben.... men dock ett litet ben. En ändfalang (tror jag att det hette). Som jag fattade det så är det ett av de små benen i tårna. Undrar vilken ändfalang som inte är där? Har försökt trycka på mina tår för att känna om det saknas något men det är väldigt svårt att känna det. Sen har jag ju tvillingtår på den foten också (ja, nu låter det ju som om jag är halvt missbildad men foten är helt funktionsduglig ska ni veta).
Hur som helst så har jag svårt att tro att det är den här ändfalangen som ställer till med problem. Det är liksom inte i tårna jag har ont.
Doktorn var nog lite orolig att jag skulle bli rädd så han garanterade mig att det inte var någon fara och att jag inte skulle bli handikappad av detta. Eeehhh....? Nä, det hade jag ju inte trott heller. Jag har ju liksom levt utan den här falangen i 36 år redan och det har ju funkat hur bra som helst :-)

Jag har i alla fall fått en remiss till ortopeden och väntar nu på en kallelse. Vi får väl se vad proffsen säger.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0