Hundutställning

OK...storyn fortsätter......
Min GPS tänker jag skrota för den har inte gjort sig förtjänt av att bo kvar här hos oss. Den vilseledde mig och gav instruktioner som inte gick att följa. Till slut gick det så långt att jag kom på mig själv att jag satt och svarade kvinnorösten i GPS:en! *suck*  Började fundera på om det höll på att slå över på mig.

"- Håll höger!" säger GPS:en.

Till höger är där räcke och sen åkrar.....

"-Jag kan för fan inte hålla höger här din idiot!" svarar jag.

Så där höll det på tills den lett mig in i centrala Landskrona - dit jag absolut inte skulle. Känner mig stressad eftersom det är ca 20 minuter tills jag och Basti ska befinna oss inne i ringen (vi var nämligen först ut av alla hundar i den ringen). Dessutom hade jag inte fått en nummerlapp eftersom de inte mottagit någon betalning - påstod de. Jag hade med mig ett kvitto men det måste jag ju också hinna visa och greja med. Hur skulle jag hinna?
Jag ringer så klart Martin och han guidar mig genom centrala Landskrona. Härligt med Google maps :-) TACK Martin - I love you! ♥
När jag parkerar är det ca 10 minuter kvar och jag inser att jag inte hinner ta alla grejer med mig så jag och Basti springer in på området och in i sekretariatet. Då börjar de diskutera där inne hur de hade kunnat missa att skicka min nummerlapp. Jag kände att jag inte hade tid att stå där och höra deras olika funderingar.

"-Ge mig min nummerlapp för vi ska in i ringen nu!"

Springer sen bort till ring 4 (där vi ska vara) och självklart är det längst bort. Lagom till vi landat och jag sätter på mig nummerlappen så säger ringsekreteraren:

"- Jaa, då börjar vi med Gordonsetter. Välkommen in!"

Jag som hade planerat att vi skulle ha gott om tid på oss. Eftersom Basti inte varit på utställning på länge så skulle vi vara där i god tid, vi skulle träna både på att stå och att springa, vi skulle borsta igenom pälsen och fixa till honom så han var extra snygg...... jo tjo flöjt! Så blev det alltså inte!

Basti var en riktig stjärna idag! Han gjorde allt rätt och både sprang och stod som en Gud :-)
Det blev BIR med HP och först då förstod jag att det skulle bli en lång dag. Efter våra minuter inne i ringen så blev det sammanlagt 7 timmars väntan i iskallt väder för att vi sedan skulle få gå in i Gruppfinalen.
BIG 1:a men oplacerad i BIS:et. Självklart är jag mer än supernöjd! Bastis första utställning på över ett år och han gjorde allt jag kunde förvänta mig av honom. Dessutom var det en jättebra träning för honom att vistas i denna miljö.
Jag hade planerat att inte använda buren idag utan göra som vi brukade när jag och Basti var nybörjare i utställningsvärlden - nämligen sitta tillsammans på en fäll och bara vara. Han var så lugn och låg bara och tittade alt. sov. Det kom fram otroligt många människor som ville kommentera hur lugn och harmonisk han var och naturligtvis hur ståtlig han var. :-)  Det är alltid kul att träffa nya människor och idag hann jag prata med ganska många nya med alla möjliga raser :-)

Behöver jag säga att jag är skittrött just nu?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag säger det igen, GRATTIS. Jag sa väl att ett genrep ska gå uselt.

Till skillnad från Dogge, jätte duktig hemma, står som en gud. Kommer in i ringen och han totalvägrar att sträcka på sig.

Så kul för er. Blodad tand inför Hässleholm hoppas jag.

Kram

2010-05-13 @ 21:17:21
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pilla

Tack Tanja! Ska bli så kul att träffas i Hässleholm :-)

Blodad tand vet jag inte.... åker dit för att ha kul i första hand. Vi får väl se vilken dagsform Basti väljer att ha då. Man kan aldrig veta med dessa hundar ;-)

Kram

2010-05-13 @ 21:25:47
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

STORT GRATTIS!!!!!!! Fast jag hade nog väntat mej det bästa;-) Han är verkligen supersnygg! Hoppas att det går lika bra i Hässleholm! Den där Tanja kan behövas plockas ner på jorden igen...;-))) (skojar bara Tanja;-) Ni ska veta att jag gläds med er och era vackra hundar, fast så klart hoppas jag ju att jag får vara "en i gänget" snart;-)

KRAM!

2010-05-13 @ 21:55:11
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pilla

Tack Helena!

Det är bara en tidsfråga innan Mårris och Bosse tar över i Gordonringen :-)

Blivande stjärnor på många plan!

Kommer du till Hässleholm?

Kram

2010-05-13 @ 22:00:53
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tanja

Komma ner på jorden? Tack för den Helena :-) Jag är redan nere ska jag berätta. Hässleholm har vi nog inget att hämta mer än ett bra omdöme tror jag. Vi har både Svea, Astrid, Basti på plats. Som jag sagt tidigare så springer Dogge som en påse nötter.

Det ska bli förbannat roligt att äntligen träffa dig igen både i och utanför utställningsringen. Saknar dig.

Bamsekramar

2010-05-13 @ 22:37:16
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Helena Johansson

Näpp, inget Hässleholm för vår del! Lämnar över till den stora bunten stjärnor som ska dit! Hoppas verkligen att ni är snabba med resultatrapportering för det här kommer att bli spännande! Skulle inte Atlas med också? Tycker att det är hög tid att Margret plockar ihop en uppfödargrupp snart! Ni kommer ju vinna rubbet!

Lite avis att ni ska få träffas allihop...men det kommer nog fler tillfällen då vi får va med också!

Kram på er båda och stort lycka till i Hässleholm!

2010-05-13 @ 23:16:32
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Magdalena & Ola

FANTASTISKT!!!! Grattis i massor!

Du är så fin och ståtlig Basti och med dom goaste fläbbarna i hela världen!

Nu måste väl matte ha överseende med "fågelincidenten"?????

2010-05-14 @ 23:01:18
Postat av: Pilla

Nja, njo.... liiite har jag väl glömt ;-)

Han klättrade ytterligare några steg uppåt idag när han fick upp en Fasan men bröt och kom på inkallningen ganska direkt. :-)



2010-05-14 @ 23:16:52
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja du Pernilla!!!Eftersom du sparat på Basti i ett år hade du förstås `glömt´vilken underbart vacker gordon du har, eller????????Kan bara säga; vi har inte glömt någon av Vidjoels vackra hundar!!!!!Det skulle vara förvånande om de inte placerar sig var de än visas upp!!!!!Va STOLT över Basti!!!!!Tusen kramar!Bra avslut på en smått kaotisk dag!!!!!

2010-05-15 @ 10:01:40
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0