Cellprov avklarat

Igår gjorde jag då äntligen det där förbaskade cellprovet som skulle tas om.
Jag var väl aningen irriterad redan när jag stegade in och satte mig för att vänta på att mitt namn skulle ropas upp.
Hon kacklade som en höna och började ursäkta sig för att det blivit som det blivit. Till slut fick jag avbryta henne för att verkligen kunna fråga rakt ut om det verkligen kunde stämma att där var cellförändringar på cellprovet som togs för ett år sedan. Jo, det stämde ju men det behövde ju inte betyda något. Nej, det vet jag ju och med tanke på att det nu gått ett år så känns det ju ganska fjantigt men jag tycker ändå att det är under all kritik!

Nytt cellprov togs alltså och nu ska det ta 4-6 veckor innan jag får svar på detta. Hon förberedde mig dock på att jag antagligen skulle bli skickad till Kvinnokliniken. OK.
Sen hade hon dessutom mage att säga att det skulle komma en räkning hem till mig.

"- Öhhh?! URSÄKTA??? VAD SA DU???"

Aldrig i livet att jag tänker betala något efter deras tabbe. Det kan de ju bara glömma! När jag (med mycket irriterad röst) påpekade detta ångrade hon sig på 5 mikrosekunder.

"- Åh, nej, jag tänker så klart inte skicka någon räkning till dig. Jag registrerar inte dig."

Men hallå? Du måste väl för f_n registrera mig???
Jag blir bara så trött.

Jaja, inte hela världen att ta cellprov även om det finns trevligare saker att sysselsätta sig med än att ligga där och småprata om vädret samtidigt som det skrapas för fullt.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vad fan håller dom på med? Det är tur att du står på dig. Själv hade jag bara nickat och sagt okej. Stolt över dig vännen.

Kram

2010-11-05 @ 22:17:02
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0