Höstlov?

Nu är det höstlov.... för många. Dock inte för mig. Känns mycket märkligt att mista dessa dagar även om de knappt räknas då de inte är så många just vid detta lov.
Martin och barnen låter mig inte glömma bort att det är lov och att jag inte kan ligga kvar i sängen i morgon bitti utan måste stiga upp när väckarklockan ringer. Det är sådana stunder det känns surt! :-(

Jag hade inte planerat in att ta någon semesterdag denna vecka utan vill ju spara till senare tillfälle. Lite lov-känsla vill jag ju dock skapa och få lite kvalitetstid med mina barn. Därför var det bestämt att jag skulle hämta dem redan vid 13.30 idag så att vi kunde hitta på något tillsammans i eftermiddag.

"- Men mamma! Ska du hämta oss redan 13.30?! Det är ju pingisturnering på fritids och det vill vi inte missa!"

Ja, här försöker man.... och detta får man *suck*. Samtidigt är det väldigt skönt att det är på det hållet :-)
Hade känts hemskt att veta att de inte ville vara där.

Jag kom lagom till prisutdelningen och fick stolt se på när både Ellen och Erik fick motta 1:a priset i pingisturneringen (Ellen för tjejerna och Erik för killarna). Varför blev jag nu inte förvånad när Erik vill börja med pingis igen?

Efter fritids åkte vi hem och våldgästade pappa & Ingrid en stund. Därefter hade jag bokat bana så att vis kulle kunna bowla. Martin hann hem så att hela familjen kunde vara med - kvalitetstid och vardagslyx på en och samma gång :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0