10-10-10

Föds man idag får man ett lätt personnummer att komma ihåg ;-)

Det påminner mig om när Erik var på väg att poppa ut....... han var beräknad till den 6/3-03 men både jag och Martin skojade om att det hade varit lite skojsigt om han kom den 3/3-03.
Nu kom han ju iofs tidigare men vi lyckades inte pricka in just detta datumet.

Vet inte om det stämmer det där de säger om att andra gången så går det fortare.... hur som helst så gick det fortare andra gången för oss. Erik han mer eller mindre poppade ut  den 1/3 ;-)

Jag kommer ihåg när barnmorskan kom in till oss och konstaterade att huvudet redan var ute en bra bit..... då säger Martin lite halvtyst (kanske för att jag inte ska höra?):

"- Ehh.... tror du det finns en chans att det kan dra ut på det till den 3/3?".

OK.... strypfaktor på min man just i det ögonblicket!!!
Ungen har ju för F*N halva huvudet ute!!!!

Barnmorskan tittar på honom och konstaterar mycket pedagogiskt och lugnt:

"- Nej, bebisen kommer att födas inom några minuter."

Mycket riktigt.... Erik fick personnummer 03-03-01...... inte så pjåkigt det heller ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0