Cellförändringar

Igår när jag väl landade inannför ytterdörren och kunde gå igenom posten så var klockan nämre 17.30 och när man då öppnar ett brev och uppmanas att ringa till en person på mödravårdscentralen så inser man att det inte kommer att uppfyllas då klockan blivit för mycket.
I brevet står det att jag varit och tagit cellprov den 23/11 FÖRRA ÅRET! (Hallå?! Känns lite förlegat.)
Det står att jag inte fått svar och att jag måste ringa direkt på måndag (25/10). Detta kan jag alltså inte eftersom det redan är kväll och denna person med all säkerhet redan är hemma.
Jag ringer i alla fall upp och lämnar ett meddelande om att jag ringt och att jag ringer upp henne nästa dag (som idag).
Det hinner jag inte. Hon är snabb. Redan på morgonen ringer hon upp mig och berättar att det senaste cellprovet visade tecken på förändringar och att provet dessutom var oklart..... öööhhh???
Hon vill att jag ska komma in så fort som möjligt och ta ett nytt cellprov.
Eftersom jag befinner mig utomhus och inte har tillgång till min kalender så kan jag inte bestämma tid med henne utan hon säger att hon ska ringa upp mig igen vid lunchtid.

Tiden går och lunchen kommer och går...... ingen ringer. Till slut är det eftermioddag och jag ringer upp henne. Hon svarar inte utan jag lämnar ett meddelande på hennes telefonsvarare. Hon ringer upp mig ganska direkt efter jag lagt på och vi bestämmer ett nytt datum. Under dagen har man ju hunnit fundera en del och har nu laddat upp med frågor:

- Varför har jag inte fått något svar tidigare?
- Jag trodde att om man inte hörde något så var det detsamma som ett positivt besked, eller?
- Vad innebär det att jag har cellförändringar?
- Vems ansvar var det att skicka ett provsvar till mig?
- Hur jävla klantig får man egentligen vara ???!!! Detta får väl ändå inte bara ske?!
OK, det sista sa jag inte utan ansträngde mig verkligen att vara trevlig (vet egentligen inte varför?)

Hon betonade att jag skulle komma in så fort som möjligt men ärligt talat så skiter jag i det. Har det inte hänt något på ett helt år så kan det inte vara så farligt. Det blev bestämt på torsdag nästa vecka.

Så jäkla klantigt!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag håller med dig. Vad fan sysslar dom med? Men du ska för säkerhetsskull ta ganska allvarligt på det. Jag har en kompis som också hade cellförändring. Det verkade vara allvarligt men vad vet jag. Undersök det iallafall även om det gått ett år.

Kram

2010-10-27 @ 00:44:50
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0