Gammal intervju

Ellen hade en läxa nu i veckan där hon skulle intervjua någon som var äldre. Frågor fick hon hitta på själv och sen skulle hon skriva ner allt.
Hon valde sin morfar :-)
Jag visste att jag själv haft en liknande läxa när jag var i hennes ålder då jag intervjuade min farfar. Jag kommer ihåg att jag spelade in själva intervjun på kassettband och att när det blev min tur att redovisa i skolan så "råkade" jag bli kissnödig just när mitt band skulle splas upp *hahaha*.

Gissa om jag blev förvånad när pappa plockar fram det gamla kassettbandet!
Att plötsligt få höra farfars röst igen kändes märkligt. Farfar bodde hemma hos oss (på nedervåningen) och därför stod han ju oss lite extra nära.
Själv lät jag som Ellen...... fast med en liten inblandning av Erik ;-)
Erik har mer utpräglad Kristianstads-dialekt.

När Ellen fick höra det  tyckte hon att det lät konstigt.

"- Det låter som det är jag!"

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0