Städningen blev kvar till mig

Tycker redan att jag hunnit med massor och klockan är inte mer än 12. Effektivitet :-)
Redan vid frukostbordet delegerade jag ut uppgifter till Ellen och Erik (Martin hade sedan länge åkt iväg för att fortsätta snickra på buren). Det var röjning, städning, läxläsning, jultidningsförsäljning m.m som stod på schemat. Ellen suckade och tyckte det var en jobbig dag redan innan den ens hunnit ta fart.

Ellen gav sig ut på en jultidningsrunda och Erik satte sig för att göra sina läxor. När hon kom tillbaka hade hon blivit uppringd av Tova som undade om hon ville följa med till Skepparslövs skola och leta småödlor (visste inte att det fanns gott om dem där). OK då..... vi hinner nog röja ändå. Erik blev uppringd av Eric B så nu springer de runt här hemma och skjuter med sina NERF-pistoler.
Vad kan man då konstatera? Jo, att den där städningen blev kvar till mig. Har dammsugat hela huset (skittråkigt!) och nu har jag helt tappat lusten till att fortsätta.
Vi har så fruktansvärt mycket grejer så jag håller på att få panik. Har bestämt med pappa att vi ska sälja på Saker & Ting marknaden här i Kristianstad i december. Hoppas på att bli av med massor då. Problemet är ju bara att man ska förvara sakerna någonstans tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0