Tandfeen och jultomten

Eriks svarta tand har ju hängt på trekvart nu i några dagar och vi har alla väntat på att den ska trilla ut. Han var hos tandläkaren i onsdags och röntgade. Den nya tanden såg ut att vara i fin form och den gamla mjölktanden trodde hon skulle trilla vilken dag som helst.
Ikväll klirrade det helt plötsligt till på tallriken....

"- Oj, där kom tanden!" sa Erik när vi andra var helt uppe i en diskussion. :-)

Så nu är den ur vägen....... :-)

När tanden väl ploppat ut så kom diskussionerna runt matbordet att fokusera mer åt tandfeens vara eller icke vara.
Ellen och Erik var mycket bestämda kring att tandfeen inte finns och att det är föräldrarna som lägger pengar.
Jag och Martin förnekade ju så klart detta.
När det sen väl kom till krita och jag sa till Erik:

"- Om du inte tror på tandfeen så kommer hon kanske inte till dig i natt."

Tre sekunders tystnad.... sen...

"- Det var Ellen som sa det - inte jag!"
*hahaha*

När sen väl tandfeen var avklarad så riktades fokus åt jultomten.

Erik: "- Vi vet att jultomten inte finns! Det är morfar eller Anders som klär ut sig!"

Jag: "- Nähä.... hur kan ni tro något sånt?!"

Erik: "- Men mamma! Jag såg ju morfars öronproppar (= öronsnäckor/hörapparat) och dessutom kom jag ju in när han bytte om!"

Tja.... vad svarar man på det?
Tomten kan väl också ha öronsnäckor?
;-)


Kommentarer
Postat av: Tanja

Varför körde ni inte samma argument för tomten som ni gjorde med tandfen? Det verkade ju fungera på Erik :-)

Kram

2010-10-15 @ 22:04:32
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Johanna

Samma visa varje år. Ett år hade Alle en fråga att mamma jag tror det är en tjej, tomten...Näe! det är ju tomten. Men mamma tomten har örhängen på sig!!!!

Opps, glömt!

Kramar

2010-10-18 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0