Söndag

Jaha då var det söndag igen. Vi har varit i Bromölla och hejat på Ellen och hennes lag när de spelade match. Jag och Basti hittade en kanonbra slinga där han kunde få rasta loss rejält. Lite sugen var han på att ta ett dopp i Ivösjön men jag hann stoppa honom innan han dök i från bryggan. Lagom efter rundan hade tjejerna värmt upp och domaren blåste i pipan.
Blev förlust med 1-2 efter en tuff och jämn match. Ellen sträckte sig på baksidan av låret och var lite ledsen ett tag men kastade sig in i matchen igen efter att ha fått lite massage och kramar.

Eftermiddagen har ägnats åt läxläsning och kvalitetstid med barnen. Söndagarna är ju vår läxdag och de t känns bra för oss alla. Barnen är nöjda eftersom de hinner med det mesta. Under vardagarna är både de och jag trötta och det blir inget bra att göra läxorna då.
Måste säga att jag tycker att Ellen utvecklats mycket inom matematiken och kan redogöra och förklara hur hon tänkte när hon löst ett problem. För Eriks del så går det framåt i racerfart med hans läsutveckling. Grabben läser jättebra nu och det är kul eftersom han själv märker resultat :-)

Nu kom våra gäster..... Lotta, Ola och Wilda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0