Svart tand

Vid middagsbordet ikväll berättar Erik att han nog snart kommer att tappa sin ena framtand. Visserligen har den varit lite lös ett tag men inte i närheten av att trilla ut så när han sa det så tittade vi andra på varandra med ett leende.
Jag lovade att jag skulle känna på den och när han gapar så upptäcker jag att tanden nu inte längre bländar med sin vita färg (som mjölktänder så ofta gör) utan nu har skiftat i färg och går mer mot det mörka hållet.

Erik berättade häromdagen (sorgligt men jag kan inte komma ihåg vilken dag det var för jag lyssnade nog bara med ett halvt öra :-(  ) att han trillat på skolgården och slagit i hakan så att tänderna slagit i varandra. Jag tänkte inte så mycket på det då men nu tog han upp det igen. Han berättade att det hade börjat blöda. Inte konstigt att tanden blivit betydligt lösare nu :-S

Jaja, tanden ska ju ändå ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0