Tick tack tick tack ...

.... shit vad tiden går!
En summering av de senaste dagarna:

I torsdags var jag verkligen hur trött som helst men i kalendern var det inplanerat bowling och middag eftersom det var avtackning av en person i ledningsgruppen. Hemma från jobbet vid 17.10 och 17.30 skulle vi hämta upp en person som skulle åka med mig och Jossan från Öllsjö. Tight schema ! *pust*
Roligt och trevligt var det i alla fall! Alltid kul att bowla - varför gör man inte det oftare?

I fredags hade jag bestämt mig för att sluta tidigt eftersom jag jobbat som en blådåre de senaste veckorna. Kroppen har dessutom börjat signalera att jag nog inte kommer att fixa att köra samma tempo hela tiden. Det blev fika hemma hos Malin och dit kom ju också resten av "ligan" - Jessica, Sofie och Caroline. Kvalitetstid!!! ♥

På kvällen körde hela familjen upp till Bockeboda (mer exakt scoutstugan Spånkull) för att reka inför Ellens 10-års firande med klasskamraterna. Jag hade aldrig varit där förut och för att kunna organisera lite aktiviteter i skogen så krävdes det att vi visste hur terrängen såg ut.

Kvällen avslutades i soffan framför Idol :-)

I lördags steg jag och Erik upp tidigt för att åka på handbollsträning. Klockan 10 (när träningen slutade) var det snabbombyte till fotbollskläder för att sedan snabbt åka vidare till Ovesholm där han skulle spela Gärdscupen. Martin som är tränare var ju tvungen att vara där tidigare och därför fick vi lifta med Jossan och Thomas. Själv hoppade jag av i stan för att hinna uträtta diverse ärenden.

Ett av mina ärenden var nog något som skulle kunna gå under "vardagslyx" :-)
Jag har hört så himla mycket om ögonfransförlängning och funderat på det ett tag. Att sen Caroline på jobbet testat det och varit fullkomligt lyrisk över resultatet har säkert också påverkat mig. Som vanligt när jag börjat fundera över något så slutar det med att jag helt enkelt måste testa det. Om man inte testar så kan man aldrig veta och kan heller inte yttra sig om det. Sagt och gjort - jag bokade alltså en tid.
Över 2 timmar fick jag ligga och blunda medan denna supertrevliga tjej limmade frans för frans. Snacka om pilligt jobb!!! Att jag sen höll på att somna flera gånger vittnar ju om att det var en underbar avkoppling :-)
Resultatet då? Jodå - långa blev de! Min mardröm var ju att de skulle bli som på de där dockorna man hade när man var liten (ni vet de som kunde blunda). Tjocka, täta, jämnlånga - ungefär som en minisopborste!
Med facit i hand blev de jättebra. Jag är supernöjd efersom jag näst intill haft obefintliga ögonfransar i hela mitt liv (antagligen för att mina ögon är skapta så att de inte har några ögonlock).



Kommentarer
Postat av: chattis

En bild på sköna fransar, Tack ;)

2010-09-19 @ 19:42:14
Postat av: Pilla

Ska se om jag kan fixa det :-)

2010-09-19 @ 20:17:52
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0