Denna logistik

Vet inte vad jag ska skylla på.....

För att få ihop familjen Olofssons logistik här hemma om veckorna så går vi igenom varje ny vecka och nyttjar oss av vår fantastiska whiteboardtavla där ALLT skrivs upp. Vi behöver verkligen en sådan för att inte glömma något.
Den här veckan skulle vi bl.a. få ihop utvecklingssamtal till sent om kvällarna med en jobbkväll, fotbollsträningar, pingisträningar, dansträningar, föräldramöte och kalas *pust*.... tja, detta var bara ett smakprov....

Vi insåg ganska snabbt att vi var behov av barnvakt en kväll eftersom vi inte skulle kunna pussla ihop det hur gärna vi än ville. Jag skulle jobba på kvällen och Martin hade utvecklingssamtal. När vi insåg att detta krockade uppstod en viss diskussion med lite blandade tonlägen eftersom jag tyckte att Martin kunde planerat in sina samtal liiiite bättre eftersom han visste att jag skulle till jobbet just denna kväll. Martin påstod dock att han ALDRIG hört att jag skulle jobba just denna kväll - i så fall hade han inte lagt samtal den kvällen.
Jaja, detta hade vi kunnat diskutera i evinnerligheter. Nu Inga problem.

Idag kom jag till jobbet och fick ganska snabbt klart för mig att jag inte alls skulle jobba kvällen den dagen jag trott. Nej, det var planerat till imorgon kväll.
Bort med barnvakten igen och kasta om allt i huvudet.
När jag meddelade Martin detta tyckte han det var superkul med tanke på att han hade haft "rätt" från början.
Kul att kunna göra honom nöjd en dag som denna ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0