Nattliga toalettbesök = TANT???

Kärt barn har många namn.....
Jag kan nu lägga till ytterligare ett namn i mitt bagage. Fick det av Martin häromdagen.

TANT!!!

Av någon märklig anledning har jag de senaste nätterna vaknat av att jag behöver gå på toaletten. Det är så förbaskat irriterande! Man är skittrött och tänker naivt att om man inte öppnar ögonen så kommer man snabbt att somna om igen. Men är det något som verkligen kan tvinga en att stiga upp oavsett hur mycket "mitt i natten" det är - så är det trycket på urinblåsan! :-(
Man kan lika gärna stiga upp direkt men ändå tror man att det kanske ska gå att somna om denna gången.
Vanligtvis har jag vaknat vid 04-05. Men för någon natt sedan så vaknade jag klockan 01.00!!! Hallå?! Så det var bara till att masa sig upp ur den varma, sköna sängen.

Martin hade vaknat till och tänkt "TANT" och planerade säga det till mig när jag kom tillbaka från toalettbesöket. Han hade dock hunnit somna innan jag var tillbaka så han fick nöja sig med att kommentera det till på morgonen. Han menar att det är Tant-varning på hög nivå när man tvingas stiga upp mitt i natten för att kissa! Tant eller möjligtvis höggravid. Det sista kan vi ju då utesluta så då är det tydligen solklart vad jag är :-(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0