Tapetsera

Idag var det då dags att börja tapetsera.
Jag och Martin gick igenom strategin innan vi satte igång. Eftersom det i stort sett var första gången för oss båda två så gällde det ju att synka ihop oss. Vem gör vad.... osv.

Det började ganska bra men sen dök de där förbannade luftbubblorna upp. Vi pressade och tryckte och drog men de stannade kvar. Kände att pulsen höjdes och jag kände att tålamodet inte var vad det skulle.

Martin försökte lugna mig med att säga att de nog skulle försvinna efterhand. FÖRSVINNA???!!! De kan väl inte bara försvinna???
Men jodå. Efter bara en liten stund så var de borta. Hux flux.

Sen skulle det börja mönsterpassas. Här är både jag och Martin perfektionister när det gäller sånt här. Det får inte vara ens den minsta lilla glipa eller felpassning i mönstret. Måste säga att det blev bättre än jag hade förväntat mig :-)

Sen blev det för mörkt och vi kunde inte fortsätta så resten får vi ta efterhand nu i veckan. Känns i alla fall bra att ha kommit igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0