Veterinärbesök

På onsdag ska jag och Ellen till veterinären med Basti och Viggo. Basti ska fylla på sitt skydd mot Kennelhosta och Viggo ska undersökas och kollas ifall han kan kastreras. Har försökt kika lite själv men jag vet i tusan hur en kanins genitalier ska se ut. Hittar i alla fall bara en testikel och om det är så att den andra sitter högt upp så struntar vi i att kastrera honom. Det skulle bli ett större ingrepp och det är det inte värt. Då får han helt enkelt bli en "ensam-kanin" istället för att tuttas ihop med en liten flick-kanin.

Idag klippte vi klorna på Viggo och jag bad Martin att också kasta en snabb blick på Viggos dyrbarheter. Som jag anade hade Martin inte en susning. Denna gången såg det jättemärkligt ut och en tanke slog mig..... tänk om det är en hona vi har här i buren?! Det kanske är en liten Viggolina? *hahahaha*. Tror att jag ska försöka Googla kring detta så att inga pinsamheter uppstår när vi är hos veterinären.

Någon som vet om man ska vaccinera en kanin? Tänker att vi har honom ute på gräsmattan ganska mycket och där hoppar ju även andra kaniner (har vi upptäckt). Om de har en sjukdom - kan de då smitta Viggo om han sen i sin tur är på samma ställe?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej!

Jag tror inte att ni har en Viggolina ;).Jag kollade ju på Viggo i sommras och så ser ialla inte Bella ut ;)....Han hade ju en testikel, eller minns jag fel!!?? Ville ni låna vår transportbur förresten? Säg till isf. Kram

2011-04-18 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0