Dra ut tänder

Imorgon ska Ellen dra ut två tänder och jag har insett att det blir jag som kommer att få åka med henne dit. Martin är ju som sagt lite känslig för sådant ;-)

Har inte tänkt så mycket på det tidigare men jag undrar hur man gör nuförtiden när man drar ut tänder på barn.
När jag var liten fick jag dra ut ganska många tänder. Jag har alltid fått gå ganska ofta till tandläkaren och har aldrig haft något emot det. Att dra ut tänder var inget som besvärade mig. Visst kunde bedövningssprutan kännas - särskilt när de stack den flera gånger uppe i gommen - det var ju inte det allra skönaste precis.
Men när de sedan skulle bända loss tanden och frigöra den så att de kunde dra ut den med tången, ja, då knakade det rätt så rejält.

Detta var ju för många år sedan och jag har väl egentligen aldrig funderat på hur utvecklingen inom "dra-ut-tänder" har framskridit men något borde väl ha hänt sedan dess, eller? Man borde väl åtminstone ha uppfunnit något som bedövar gommen så att det inte känns så mycket när man får den där sprutan?

Tja, vi får väl se. Återkommer och berättar hur det gick :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0