Erik och Valter bakar

Erik och Valter har blivit inspirerade av Ellens kakor. De kom och sa att de ville baka och att de själva skrivit ett recept!
När jag frågade vad som skulle vara i kakan så sa de att de tagit sådant som vi hade hemma.... typ mjölk, mjöl och kakao.... *hahaha*.

De hade ritat av måtten och skrivit antalet bredvid och i deras värld var allt mycket genomtänkt.

Jag kunde inte låta bli utan lät dem så klart testa.
Efterhand upptäckte de att det mest blev en flytande mjölkblandning..... då gick de till kylskåpet och skafferiet igen och såg vad de kunde hitta för att "fylla ut" den sk. smeten med. Lite ägg och socker och mer mjöl gjorde underverk (i alla fall när det gällde utseendet på smeten).

Nu står kakorna i ugnen och jag lyckades förhandla upp ugnstemperaturen till åtminstone 175°C då de egentligen från början bara velat ha 100°C. I deras värld är ju 100°C jättevarmt! :-)

Ska bli riktigt spännande att se hur de blir och hur de smakar :-)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur smakade bullarna?

2011-08-15 @ 20:44:54
Postat av: Sara

Jag har en dagens blogg tävling... skulle vara kul om du ville vara med! :D

2011-08-15 @ 20:59:36
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0