Hej och hå....

Skjutsade Martin till Tollarp i morse eftersom han skulle få skjuts därifrån (han skulle vidare till Malmö). Kändes tokfel att åka bort från stan och inte in mot den.
Förmiddagen var lugn och skön men lagom till att jag skulle gå hem från jobbet drog det ihop sig och naturligtvis hade jag en tid att passa idag. Jag hade lovat att hämta Erik och Valter kl. 15.20 och skjutsa dem till pingisträningen. Av alla dagar var alltså det här en väldigt dum och olämplig dag att jobba över.
Lyckades lösa situationen på jobbet provisoriskt så att jag kom i väg i tid. Lagom till att jag precis hämtat Erik och Valter så drog det igång igen och sen tappade jag kollen på om grabbarna verkligen fått med sig allt.
Det slutade alltså med att jag satt i ett telefonsamtal hela bilresan in till pingisträningen och när vi väl kommer fram så upptäcker vi att vi glömt Eriks pingisracket på skolan *suck*.
OK. Det går ju att lösa. Han får ju låna rack där. Men jag vill ju inte riskera att någon tar hans rack utan känner att jag vill ringa till fritids och meddela detta. Innan jag hittat nummer och fått tag på folk där....... ja, det tog sin lilla tid som ni säkert förstår.

Pingisträningen gick bra och Erik tyckte det var toppen att vara tillbaka. :-)

När vi körde hem så svängde vi inom fritids och letade efter hans racket. Hittade det och sen dumpade vi av Valter. Termobyxor förväxlades och det tog en liten stund att reda ut vems som var vems. Känner att det är bråttom hem till Basti som fått knipa länge. Just då ringer Martin och säger att han vill bli hämtad i Tollarp snart.
Men va fasiken?! Varför kör allt ihop sig?!
Jag åker hem och går ut med Basti och sen får barnen order om att duscha och duka tills jag kommer tillbaka med Martin.

Middagen är intagen och läxan förhörd. Äntligen sitter jag i soffan och kan slappa :-)

Puh.....


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag blir trött bara jag läser om hur du håller på

Kram

2011-01-12 @ 21:38:54
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0