Krossat hjärta

Jag sitter här och har en liten klump i magen.....

I morse började jag och Ellen prata om att "vara ihop" eller att "inte vara ihop". Ellen har sedan lång tid tillbaka en kille i klassen. Det var stormande förälskelse i början och kontantkortet i mobilen fick snabbt fyllas på eftersom det skickades väldigt många sms ett tag.
Den där stormande nyförälskelsen och spänningen la sig (precis som den brukar) och jag har märkt på Ellen att det inte varit så intressant längre.

I morse kom vi alltså att prata om att det kanske var schysstare att "göra slut" än att vara tillsammans bara för att vara "snäll".
Ellen ville veta hur man skulle göra slut på bästa sätt.

Tja, hur dumpar man någon utan att såra? Någon som har ett bra sätt?

Jag förespråkar ändå ärlighet och att stå för det och inte vara feg.
Hon valde väl något mittemellan......
Jag tyckte att hon skulle prata med honom. Totalförbjöd sms och att skicka fram en kompis!
Hon valde att skriva ett brev.

Stackaren blev ju helt förkrossad och hade varit ledsen. När Ellen upptäckte de röda ögonen så kom det tårar även där. Herregud alltså! Kan ni se scenariet framför er? Gråtande och tröstande och även fröken hade blivit inblandad i denna spruckna kärlekshistoria.
Vad månne det bli i tonåren? *suck*

Trots ett brustet hjärta kommer han ändå hem här i eftermiddags och knackar på. Han ville lämna ett litet "trevlig-resa-paket" till henne.
*snyft* Det är ju nästan så att det kommer tårar även hos mig!

Ellen skuttar runt här och är bara glad. Själv mår jag dåligt och tycker detta är dösorgligt!
Patetiskt? Jo - absolut!


Kommentarer
Postat av: Tanja

åhhhh, det finns nog inga bra sätt att avsluta en kärleksaffär. På ett eller annat sätt finns det alltid en som blir ledsen. Hon verkar har ett hjärta av guld och kommer att klara detta galant i framtiden. Värre verkar det vara för hennes underbara mamma :-)

Kram

2011-01-29 @ 18:43:22
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pilla

Ja, helt klart är att jag är den av oss två som tagit detta hårdast.

Ellen är finkänslig och har definitivt ett hjärta av guld.

Tyvärr är jag nog alladeles för blödig för sånt här... :/

2011-01-29 @ 20:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0