Laserdome

Redan i september när Ellen fyllde år och fick sin underbara resa i present av Lotta & Ola så fick Erik önska något av oss som han ville göra här hemma när storasyster var iväg.
Av alla aktiviteter att välja mellan så valde han LASERDOME! Lika mycket som Ellen längtat efter avresedag så har Erik längtat efter Laserdome.

Vi bokade tid och Erik bjöd med sig sina killkompisar. Vi lyckades locka med oss några föräldrar också vilket var uppskattat för då kunde de ju köra vuxna mot barn. För barnen blev detta en mycket prestigefull kamp! :-)

Jag hade hoppats kunna vara med men efter den tråkiga glipan igår så ville jag inte riskera att dra upp mer av snittet - så jag stod över. Fick däremot förmånen att vara med inne i lokalen och kunde stå där helt neutral och bara se hur de andra smög på varandra. Ska erkänna att jag gav några avslöjande tips till smågrabbarna om var de stora lunsarna gömde sig eller vilket håll de kom smygande från ;-)

Två omgångar a´ 20 minuter blev det. Till barnens stora förtret så vanns båda omgångarna av de vuxna men jag tror att barnen var ganska revanschsugna så det kan nog bli ett återbesök där igen ;-)
Om inte annat så planerar Erik och Herman att ha sina kalas där. Undrar om jag kan smyga mig in då och vara med? :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0