Moccamaster

Idag har Martin fått sin födelsedagspresent. Han fyller år imorgon men eftersom det är helt uteslutet med frukost på sängen för hans del (han stiger ju upp omänskligt tidigt) så tyckte vi att han kunde få presenten redan ikväll :-)
Dessutom kände jag att det var lika bra eftersom jag gjort världens dundertabbe imorse och fördärvat halva överraskningen.

När jag skulle stiga av bilen imorse (Martin hade skjutsat mig till jobbet) så hittade jag inte mina jobbnycklar. Jag kom ju ihåg att jag kastat bak dem i baksätet i bilen igår och sa till Martin att kolla en gång till. Han hittade dem inte och jag blev lite irriterad. Hur svårt kunde det vara egentligen???

"- Men jag vet ju att jag kastade bak nycklarna i baksätet när vi var på Elgiganten!"

"-Vad snackar du nu om Pilla? Vaddå Elgiganten?"

Men herregud! *oups*
Hur kunde jag???
När pappa kom och hämtade mig igår efter jobbet körde vi inom Elgiganten så att jag kunde köpa den där omtalade Moccamastern till Martin.
Jag ser framför mig hur jag kastar bak mina jobbnycklar i baksätet..... fast det var i pappas bil!!!! SHIT!!!!

Jag står där som ett jäkla fån och bara glor på Martin och vet inte riktigt vad jag ska säga.
Han frågar ännu en gång vad jag menar med Elgiganten. Vet ärligt talat inte riktigt vad jag svarar men inser att vad jag än må ha sagt så är det lika genomskinligt som vatten. Piss också! :-(
Här tjatar man på barnen att de absolut inte får yppa ett ord om överraskningen och sen gör man själv världens tabbe. Helt sanslöst!

När jag väl blivit insläppt på jobbet så hittar jag nycklarna längst ner i väskan. Då blir jag ännu mer irriterad! Om jag bara upptäckt dem tidigare så hade vi aldrig behövt ha den där diskussionen och jag hade aldrig behövt avslöja att jag varit på Elgiganten.

Att sen Martin spelar "förvånad" när jag berättar hela historien ikväll gör ju inte saken bättre. Menar han på allvar att han verkligen inte fattade? AAHHHH!!!!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Ja se karlar. Jag kan lova dig att han inte fattade :-) Hahaha, iallafall så var det så roligt. Ett gott skratt behöver jag verkligen i dessa dagar. Mer sånt Pernilla.

Jag kan berätta att vi har också en Moccamaster och det ska vara den bästa kaffekokaren i hela världen har jag fått höra av Jimi. Jag kan tyvärr inte hålla med då jag inte dricker det möget.

Grattis Martin,

Kram på er

2011-01-21 @ 04:00:23
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0