Operation

Precis hemkommen från Hässleholm. Snälla pappa & Ingrid skjutsade och hämtade. TACK!
Tja, nu har man fått en helt ny inblick i vad dagkirurgens uppgifter innebär. Skulle skriva in mig kl. 11.00 och jag som lite naivt(?) trott att de typ bara skulle kavla upp ena byxbenet och tvätta av det så att jag sen var redo fick tji. Nähä..... det kunde jag ju glömma! Alla kläder skulle tas av (utom trosor och BH) och sen fick man en sån där snygg sjukhussärk. Nice! Till det fick man välja valfri färg på trätofflor. För att piffa till det lite så valde jag gröna :-)
Det blev lång väntan och jag är överlycklig över att jag tog med mig en bok att läsa. Det var en del operationer före mig så det blev inte min tur förrän 3 timmar senare. De hade inte bestämt om jag skulle sövas eller bara lokalbedövas men efter att både sett och hört mina grannar som spydde och mådde allmänt skit efter narkosen så var jag i alla fall säker på att jag bara ville lokalbedövas. Så blev det också. En spruta i ankeln som inte alls kändes. Ska erkänna att jag blev väldigt lättad över att det var allt. I min hemska värld hade jag tänkt att de skulle ge mig flera stick i fotsulan och det såg jag inte fram emot. Nu blev det ju inte så :-)

In och tvättas och få mössa på huvudet. Såg nog ganska rolig ut. Dessutom skulle jag ligga på mage när han opererade. Jag var helt fascinerad av att jag verkligen inte kände ett dugg i vänsterfoten. De bjöd på 1 liter dropp och tog blodtryck var och varannan minut. Hade jag fått ha med min bok in i operationssalen så hade jag nog fortsatt läsa där. De hade hållt på ett tag när jag frågade om de inte skulle börja snart.
Enda gången jag kände något var när han mixtrade med nerven och det gjorde ont i ena tån. Fast det varade i någon sekund och sen var det i stort sett klart.

Efteråt var man tvungen att stanna kvar i 2 timmar. Lite drygt faktiskt men de bjöd ju på lite fika och bäddade om en så det blev lite vardagslyxkänsla över det hela :-)

Nu sitter jag alltså här med ett stort bandage runt foten och får inte belasta på en vecka. Roligare kan man ju ha det än att hoppa runt på kryckor men så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att du slapp sövas idag!

Hur mår du nu?

Hör av dig om du behöver hjälp med Basti :)

Kramiz

2011-01-17 @ 19:51:30
Postat av: marie-louice

Låter som allt gått bra! Skönt!

Passa nu på att utnyttja situationen lite och låt dig passas upp av man och barn ;)

2011-01-18 @ 09:49:41
Postat av: J I L L I Z

Sjukt fin blogg!!!! :D<3

2011-01-18 @ 10:04:39
URL: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0