På Facebook får man svar! *hahahaha*

Facebook är toppen! Där kan man få svar! ;-)
Undrade igår vad "palpation i narkos" betydde. Det blev en lång tråd av det hela. Ganska komisk sådan men jag får skylla på vinet *hahahaha*
Till er som tillhör "våga-vägra-Facebook" och missade detta :-) .........

Kristin gooooooooooooooooooogla 

Pernilla har goooooooooooooooooglat!!!!! men fattar ingenting. Kan det bero på vinet jag druckit? ;)
Gissar att det betyder typ att man ska undersökas under lokalbedövning.
 

Kristin det är vinet. Tror bara att det är en lättare version av sövning. Du blir väl typ sövd men inte så djupt. tror Leo blev det när han opererades. 
 
Pernilla Typ lite "light-drogad"?
Låter trevligt ;)
   

Kristin du blir sövd. helt väck. men det går fort över 

Marie  Det betyder att man känner genom någon/några kroppsdelar i narkos, vanligtvis en gynekologisk undersökning i narkos. 
 
Marie ‎...och narkos är inte lokalbedövning utan man sover. 
 
Kristin okej. jag hade helt fel. kunde varit rätt 

Pernilla OK.
Blev lättad när du skrev "vanligtvis" eftersom jag ska operera foten och inte alls funderar på någon gyn-undersökniing ;)
 
 
Marie ‎:) 
 
Pernilla Men vänta lite nu!!! Ska jag sövas??? Alltså jag trodde bara jag skulle få några sprutor i foten och att de sen skulle börja skära. 

Kristin HAHAHAHa. Läs journalen efteråt.... 
 
Marie Tja jag vet inte men narkos är narkos 
 
Kristin du får dricka den där lugnande drickan innan, då slappnar du aaaaav och har det fint tills du vaknar igen

Pernilla Jo, det går ju inte att ta miste om.
Känns verkligen som att jag har noll koll på detta.
Kristin - det kan ju dyka upp både det ena och det andra när jag läser journalen efteråt. Vem vet - jag kanske bara inbillat mig att det är foten de ska fixa till. Det kanske blir någon annan kroppsdel? :S

 
Pernilla Vilken lugnande dricka? Bjuder de på en sådan? ;) 
 
Kristin leo fick det. dom blir lite lulliga och typ snackar goja. man blir väldigt avslappnad. 

Pernilla Leo är barn!!!
Undrar om vuxna också får det?
Om man börjar prata lite roligt och säger massa kuliga grejer - då skulle man ju haft någon som filmade det - hade varit kula att se och höra efteråt :)
 

Kristin  http://www.kanalen.org/foraldrar/forum/read.php?frame=1&f=60&i=3176&t=3172&PHPSESSID=6d6e48a59f6efae73277d874deed5190

förmedicinering. jag filmar gääärna, så har vi det på storfilmsskärm på skolavslutningen
 
 
Pernilla Men jag ska ju inte på gyn-undersökning!!!!
Nu blir jag lite orolig. Måtte jag få den där lull-lull-drinken!
  
 
Kristin hahahah amen kör det samtidigt. dom menar väl att om man är rädd och orolig så finns det förmedicinering. 
 
Pernilla Ja, varför inte ta två flugor i en smäll? ;)
Nä.... jag tror ändå på en liten söt spruta i foten och sen kan de skära och greja och sy igen och sen är det klart

 
Josefin känner med händerna och fingrarna för att kontrollera "felet" under narkos. Lite lull-lull drink får du säkert ;)  
 
Malin Jäkligt rolig diskussion. Hörrödudu Pernilla. Snart blir det Afterwork. Jag o Helen har planerat idag över ett glas vin. Eller två... Och lite choklad med rom... ;) vi har planer kan jag berätta. Bra blir det :) 

Camilla palpera=känna, narkos= då sover man. Glöm inte be om ALLT lugnande du kan få!!!! Det kommer att gå bra. Hade det varit på csk kunde jag kommit in och hållt dig i handen, det är jag bra på :)) 
  
Pernilla Ja den här diskussionen blev ju lite komisk ;)
OK, jag har fattat vad det där begreppet betyder men det stämmer ändå inte alls in på det jag ska göra på måndag. Jag ska opereras för Mortons syndrom och då ska man öppna upp och klippa av en b...it på nerven (nervknuta). Som jag fattat det så är detta ett litet ingrepp och att sövas finns ju liksom inte alls med på kartan.
Samtidigt så sa de just detta begrepp till mig när jag pratade med dem idag. Väldigt märkligt!
Tja, det återstår ju bara att se vad som händer.
Kanske kan få lite lull-lull-drink i alla fall ;)

Malin - låter kanon! Det ser jag fram emot! Borde bli snart! :)
Visa mer



SLUT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0