Sätter en "pin". Ööhhh?!?!

Ok, nu vet jag.
Klockan 11.00 ska jag infinna mig och vara redo för operation i Hässleholm. Helt OK tid då jag hinner vara med på det viktiga mötet på morgonen. Pappa & Ingrid är snälla och skjutsar mig dit. Att de sen vill stanna kvar i Hässleholm för att "shoppa och fika" (som de uttryckte det) och skjutsar mig tillbaka igen är jag ju bara tacksam över.

Jag försökte få lite koll på hur det ska gå till, hur lång tid det skulle ta, hur länge jag måste hoppa runt med bandage om foten o.s.v. men det verkade inte den där kvinnan i andra sidan luren veta något om. Hennes standardsvar var:

"-Ja, det där är ju så individuellt......"

Ja, men lite hum om hur det ska gå till eller vad man ska förvänta sig borde hon väl kunna svara på, eller?
Ja, det är bara att vänta och se. Tydligen ska farbror doktorn prata med mig innan de sätter en "pin"(???).
Ja, vad det betyder har jag ingen aning om. Jag är inte 100 på att hon sa så men jag är ganska säker.
Vad är då en "pin"???
Ville inte verka helt bortom flötet så jag bara låtsades ha koll på det och tänkte i det tysta att det första jag skulle göra när jag kom hem var att googla detta.
Har dock inte gjort det ännu.
Någon som vet vad det är? Kan ha hört lite fel men det var i alla fall något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0