Hur hoppar man med en kopp kaffe?

La huvudet på sned i morse och tog fram den snällaste blicken jag kunde.

"- Martin, kan du skjutsa mig till jobbet så att jag slipper ta bussen?"

Det funkade!!! :-)

Det är väl först när man inte längre bara kan traska på som man faktiskt uppskattar att man har två fungerande ben och fötter. Att hoppa på kryckor är ingen hit. BLÄ!!! :-(
På jobbet idag har jag försökt variera mig - hoppa på kryckor, hoppa på ett ben utan kryckor, sitta på min stol med hjul och rulla mig fram i korridoren. Inget av dessa alternativ som jag fastnade för.
Bara att ta med sig en kopp kaffe in i personalrummet skapar problem. Att helt plötsligt inte klara av vissa saker själv.... det stör mig. Blir lite irriterad över att behöva be om hjälp även om jag inte tror att omgivningen tänker så mycket på det.

Färdtjänst ( i form av pappa) fick rycka ut när det blev dags att åka hem :-)
TACK!!!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag minns själv hur det var när jag hoppade på kryckor sist. Jag kom från trädgården och skulle in i huset, dörren var öppen så det var liksom bara att hoppa upp så där 10 cm för att kunna komma in i hallen. Lyckades jag med detta eller ? Nej (som vanligt. Där låg jag på hallgolvet med näsan rätt ner i klinkersgolvet.

Samma dag hoppade Kezo upp på mig i trädgården med fart. Än en gång låg jag ner :-) Jag säger bara LYCKA TILL resten av din tid på kryckor.

Kramar

2011-01-20 @ 05:32:38
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0