Gul bil

När man ser en gul bil ska man säga just -"Gul bil!" högt.

Det är i alla fall det Ellen & Erik lärt mig. Fråga mig inte varför - det bara är så!
Tydligen något som är ganska vanligt för frågar man barn om de hört om det tidigare så tittar de bara på en och undrar om man är född på stenåldern eller nåt...! Självklart vet de!!!

Här hemma har det utvecklat sig till en tävling mellan mig och barnen.
Den som snabbast säger "gul bil" när vi ser en .... får poäng.

Reglerna är enkla:
- bilen måste vara gul (inte guldig)
- båda måste se bilen för att den ska räknas
- endast personbilar (inga postbilar, minibussar eller andra fordon)

Erik har en höks blick och har förmågan att upptäcka minsta lilla gula prick.
Mot Ellen är det mer jämnt :-)

Fler som har hört detta med "gul bil"?

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har inte hört det med gul bil någon gång, men jag känner en som bor i Wä som har en gul bil. SÅ ni ser väl den ibland kanske eftersom jag inte tycker att gula bilar är så vanligt.

2011-11-05 @ 16:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0