När ska jag lära mig?

Jag är vuxen.
Jag vet att man ska äta regelbundna måltider.
Jag vet att det kan vara bra att ha en frukt i väskan som "backup" ifall det skulle krisa någongång.

Varför blir det då ändå så (gång på gång) att jag slarvar med mina måltider och sent på eftermiddagen blir jag fruktansvärt trött, darrig och sockerlåg?

Det är ju då man borde plocka fram det där äpplet och inte bara försöka förtränga det hela för att sedan sluta som ett halvt nervvrak pga att man inte ätit något.

På bussen hem kände jag att krisen var nära och hallucinationer i form av skumtomtar, julmust och andra sockerstinna läckerbitar började dyka upp i mitt synfält.

Skickade meddelande till Martin och förvarnade honom om mitt "tillstånd".
Detta medförde att han mötte mig i dörröppningen med att trycka in en pepparkaka i munnen på mig .

Funkade bra! 

Så.... visst kan man ta ett äpple..... men en pepparkaka med en klick ädelost och ett glas julmust funkar lika bra! *hehe*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0