Rosa bandet

Just nu pågår Rosa bandet galan på TV3.
Ibland undrar jag var "mättnadskänslan" går hos alla människor ...... alltså när tröttnar vi på alla insamlingskampanjer och galor som genomförs och som vill få oss att skänka pengar till diverse välgörande ändamål?

Alla dessa har ett gott syfte och antagligen är det väl så att man väljer det som känns mest nära och som berör en mest. Kanske något som man har en anknytning till?

Man vill ge så mycket till många men många gånger (i alla fall när det gäller mig) så slutar det med att jag inte ger något alls för jag vet inte vad jag ska välja.
Kanske är detta inte ett ok resonemang men tyvärr den bittra sanningen när det gäller mig.

Sist jag gav något var i somras då jag skänkte 200 kr till Afrikas horn.
Det var något som berörde mig väldigt mycket just då men naturligtvis pga medias uppmärksamhet kring detta just då.

Nu är det Rosa bandet och bröstcancern som fyller X antal spaltmeter.
Självklart är detta också något som känns otroligt viktigt och som berör en.
Särskilt eftersom det känns nära. Har ju de i min närhet som drabbats av detta.

Just cancer är ju något som kan drabba alla - oavsett i vilken del av världen vi lever i.

När det gäller just Rosa bandet så är det så bra.
Alla kan ge.
Det krävs inte ett tresiffrigt belopp utan räcker med 25 kr.

Årets band är designade av Per Holknekt och Lena Philipsson.
Det är 9:e året i rad som Rosa bandet genomförs.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie o Kjell Dacke

Ni är helt fantastiska som föräldrar,tänk om alla var som ni.



Kramar Britt-Marie o Kjell

2011-10-28 @ 21:41:55
Postat av: Pilla

Men.... åh! Tack! :-)

Det värmer att få höra!

Kram tillbaka!

2011-10-28 @ 22:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0