Världen är liten

Ibland blir man bara så förundrad hur man stöter på folk och band knyts ihop och man hittar gemensamma nämnare.

Har träffat en tjej genom jobbet och efter ett par gånger frågar hon mig om jag någongång spelat i en gitarrorkester?
Ööhhh???
Det är ju inte en fråga man får varje dag precis....!

Jo, visst har jag spelat i en gitarrorkester.... och i en trio..... och i en kvartett..... och i en egenpåhittad grupp där jag spelade gitarr, en spelade fiol, en cello och en tvärflöjt. Sen spelade jag naturligtvis själv också!
Ett tag gjorde jag inget annat efter skolan än spelade gitarr.

När den här tjejen säger gitarrorkester till mig så är det som om jag backar X antal år bakåt i tiden och plötsligt känner jag igen henne! Hon spelade med mig i orkestern och är egentligen sig på pricken lik - bara längre och äldre naturligtvis :-)

Tänk vad världen är liten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0