Vildsvin

Jag ångrar verkligen att jag inte tillbringat mer tid ute i skogen nu under sensommaren.
Kan ingenting om svampar man hade verkligen velat lära mig! Säger samma sak varje höst och ändå blir det aldrig av.
Efter min och Eriks "misslyckade" svamprunda så gjorde vi ett nytt försök i helgen.
Eftersom en medarbetare blivit attackerad av ett vildsvin i Bockeboda förra veckan då hon var ute med sina hundar så inbillade jag mig att det skulle vara "säkrare" på ett annat ställe. Ganska löjligt egentligen eftersom jag valde en annan plats - samma skog bara några km längre bort. Nåja, det kändes liksom bättre.

Tog med mig både Ellen och Erik (Basti fick stanna hemma den här gången) och redan i bilen pratade vi om vildsvin och det var Ellen som tyckte att vi borde ha en plan om vi skulle möta något vildsvin.

Vi pratade om att vi skulle höras och Erik planerade att klättra upp i ett träd. Just då vänder jag mig om och vad ser jag då om inte ett vildsvin! Jag tror aldrig att jag sett Erik springa så fort *hahaha*. Rekordfart och sedan var han inne i bilen igen :-)

Vildsvinet visade sig vara dött och låg bara någon meter från stigen. Antagligen har det blivit påkört och sedan sprungit in i skogen och dött där. Lite läskigt var det allt!

Efter det utrustade sig Erik med stora grenar och gjorde sig redo att kasta dem mot ev. vildsvin.

"- Herman borde ha varit med oss eftersom han går på handboll och är bra på att pricka rätt!"

:-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0