Svamp

Jag är definitivt ingen svampmänniska, dvs jag älskar svamp men plockar aldrig själv eftersom jag bara vet hur den gula kantarellen ser ut. Jo förresten, jag kan ju flugsvamp också .....

Hur som helst så fick jag en snabblektion i hur trattkantareller ser ut och efter det blev jag sugen på att testa att ge mig ut i skogen.
Tog med mig de två i familjen som jag vet aldrig tackar nej till en runda i naturen - Basti och Erik!

Med stor entusiasm och hopp om att i alla fall få ihop till en svampmacka gav vi oss då ut i skogen. Vi letade och letade och letade....
Varmaste dagen sen i somras, fullt med mygg och en hund som var tokglad över att få springa runt på ett nytt ställe....

Tillslut hittade Erik faktiskt en svamp som jag nog skulle kunna kalla trattkantarell! Wow!!! 
Omsorgsfullt la vi den i en av våra burkar. Där låg den sen i sin ensamhet under resten av vår två-timmars-runda!
Ingen av oss ville nog ge upp för både jag och Erik tyckte det var för ynkligt att bara komma hem med en enda svamp.

Vi pratade lite om att faktiskt köra inom Konsum och köpa lite svamp bara för att de andra skulle bli liiiite imponerade av oss. Vi enades dock om att det var under vår värdighet.

Nu har den lilla svampen skumpnat ihop och dessutom menar Martin att det nog inte ens är en trattkantarell!

Vad är det då???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0