Terapi

Baksidan med hela den här hundattack-incidenten visade sig lite idag då Basti är lite osäker när vi möter andra stora hundar.
Han är avvaktande och osäker och tittar på mig som om han inte är 100% säker om han kan lita på att jag verkligen täcker honom om det skulle smälla. Jag hoppas verkligen att vi kan jobba bort detta så att det inte sätter sig i huvudet på honom. Det är jag och Martin som måste jobba och visa att vi inte viker undan.
Tyvärr är det ju så att i ett fall som detta så finns det ingen chans att ta smällen då det plötsligt kommer ut en hund 1 meter framför en och som direkt attackerar utan att man hinner förstå vad som händer.

Jag förstod att vi snabbt behöver träffa andra hundar så jag sms:ade Tina och självklart ställde hon och Rosso upp.
Sen tog vi turen förbi Chattis och Wille och fick en lekstund i deras trädgård. Perfekt terapi för Basti! :-)

Nu hade ju Basti fått order om att ta det lugnt men med djupt rotade lek-gener så är det svårt att inte sträcka ut de lurviga och ta ett litet nafs när en röd setter svischar förbi och inbjuder till världens roligaste lek :-)
Till slut låg de mest i en hög och det var trötta hundar som till slut lämnade trädgården för att fortsätta hemåt.

Rosso var i alla fall mycket uppmärksam och nosade upp Bastis sår på frambenet. Nosade och slickade och agerade lite sjuksyster ;-)


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie o Kjell Dacke

Hoppas verkligen att detta inte hämmar Basti i hans

positivitet och utveckling.

2011-09-09 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0