Hund säljes billigt.

Hund säljes billigt.
Väldigt billigt.
Går bra att pruta.

Basti ligger och sneglar på mig och jag försöker bara ignorera honom.
Vi har verkligen inte varit kompatibla idag.
Han började att testa mitt tålamod med att inte lyda och komma när jag kallade på honom. Ställde sig bara och tittade på mig och sen vände han ryggen till. Precis en sådan knapp man inte ska trycka på hos mig.

Sen var det hög tid för honom att duscha och jag hade varit och köpt nytt schampoo eftersom han mjällar så mycket just nu. Så in med honom i duschen...... eller vart tog han vägen? Jodå då har han gått och "gömt" sig och vägrar komma fram när jag kallar och lockar. Inte ens hundgodis funkade :-(
Jag får mer eller mindra fösa honom framför mig in i duschen och då är det högljudda protester ska jag säga. Han har väl aldrig varit superduperförtjust i att duscha men han har alltid accepterat och på något sätt "gillat läget".

Ikväll när vi körde iväg på husvisning så hade vi lämnat två askar med Läkerol på soffbordet.
Att ta något från bord och hyllor finns liksom inte på kartan. En gång har han dock tagit en sak från min väska som stod öppen - en ask Läkerol.
Han måtte ha en svaghet för Läkerol för gissa vad vi fann när vi kom hem? Jodå... en söndertuggad tablettask.

Oj så medveten han var! När vi går fram och tar upp resterna av asken så bara kastar han sig på sidan och tittar upp på oss med sina stora bruna ögon.

Skithund!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0