Det går utför....

Åh nej! Jag håller på att bli som en blandning av mamma och Martin när det gäller shopping!

Jag har alltid älskat att shoppa lite då och då utan att tänka en tanke på vilka andra plagg i garderoben där hemma som det nyfunna plagget i shoppingkassen skulle kunna passa till.
Man kan väl säga att jag shoppar på känsla och inte så vidare mycket förnuft ;-)

Martin däremot shoppar allt på en enda gång eftersom han inte gillar affärer och tycker det är tråkigt att gå runt och kolla kläder.
Frågar ni mig så är det ju dötrist! Jag vill sprida ut min shopping! :-)

Mamma däremot har alltid försökt shoppa medvetet. Plagg som passar ihop och som är "menade" för varandra - både till sig själv och till mig och mina syskon när vi var små.

Idag blev jag nästan lite "rädd" för mig själv....! ;-)

Eftersom jag aldrig hinner in till stan nuförtiden så blir min shopping mer desperat när den väl sker.
Som idag t.ex. Jag hade blivit av med ett par byxor men ville ändå ha samma antal i garderoben så jag begav mig in till stan för att fixa ett nytt par.
När jag väl är i affären passar jag på att köpa en tröja och en scarfs också eftersom - lyssna nu(!) - de passar med byxorna!!!
Alltså.... jag trodde väl aldrig att det skulle gå så långt!

Det var inte ens förrän jag kom hem och plockade upp allt och skulle visa Ellen som det slog mig att jag köpt plaggen "tillsammans" - i syfte att höra ihop och dessutom roffat åt mig flera plagg på en enda gång (precis som Martin) bara för att jag skulle passa på när jag nu väl var i affären.

*suck*

Det går utför med mig.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0