En j_vla P-bot!!!

Ursäkta språket men det är ju så himla pissigt! :-(

Min arbetsplats är lite flytande och flygande eftersom jag är på många olika ställen men min utgångspunkt har jag ändå på en verksamhet mitt inne i stan.
Där får man slåss om parkeringsplatserna de dagar då man har kört bil och vissa dagar kan man cirkulera runt i en kvart innan man hittar en ledig plats.

Ibland - eller rättare sagt ganska ofta - brukar jag "fuska" och ställa precis utanför min arbetsplats.
Där får jag egentligen inte stå för det är enbart för "vissa" men eftersom där alltid är gott om platser så tycker jag att det är lite slöseri och passar på att nyttja en plats då och då korta stunder innan jag kör vidare till nästa ställe för att jobba där.

Jag vet att jag lever på gränsen och kan få P-böter vilken dag som helst för det men .... peppar, peppar! ;-)

Idag hade jag bilen och egentligen vet jag inte varför men av någon anledning så tänkte jag att jag för en gångs skull skulle vara laglydig eftersom jag skulle tillbringa hela dagen inne i stan och ställde mig därför i ett område där det är fri parkering.
Man får gå en bit men det är helt ok.

Snacka om att jag då bli ganska sketsur när jag i eftermiddags kommer till bilen och upptäcker en vit lapp under vindrutetorkaren! :-(
Men va f_n?! Här är ju gratis parkering!!! Fattade ingenting?!

500kr fattigare för att jag parkerat där man inte fick? Ööhhh?!

När jag sen tar en tur runt i området så visar det sig att det är nån himla städdag första torsdagen varje månad och då får man inte parkera där. *suck*
Hur skulle man kunna veta det?!
Blir så evinnerligt trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0