Fotograferade

I eftermiddags hade vi bestämt med fotografen Andreas Hillergren att han skulle komma och fotografera tjejerna när de bakade. Bilden ska ju in tillsammans med intervjun i Barncancerfondens tidning.

Jag hade ju trott att han skulle komma in (kanske knappt knäppa upp jackan) knäppa några bilder och sen köra igen.
Så fel man kan ha!

Han steg in, tog av sig jackan, drack kaffe som vi erbjöd honom, tog sig tid att snacka och smälte helt enkelt bara in.
Han är frilansfotograf som har alla möjliga sorters uppdrag (som jag förstod det så var det mest åt Aftonbladet). Han reste runt till alla möjliga evenemang och hade varit på alla möjliga EM, VM och OS runt om i världen.
Han började berätta om något stort idrottsevenemang (kommer inte ihåg vilket av ovanstående det var) och där Stefan Holm och Christian Olsson tagit guld. Då hade det tydligen varit en fotograf som sprungit baklänges framför dem för att få bra bilder. Fotografen? Jo, det var den här snubben.

Jag som har noll koll på sport och allt som har med det att göra - hur ska jag kunna minnas något sådant?! Jag log och nickade helt enkelt ;-)

Han stannade från att tjejerna började baka tills de färdiga kakorna låg upplagda snyggt på ett fat.
Nu ser vi verkligen fram emot att få se vilken bild (av alla de hundra han knäppte) som blir publicerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0