Det började bra

Imorse (eller rättare sagt i förmiddags) funderade jag på att åka in en sväng till stan.
I sista stund hejdade jag mig själv - vet ju att det av någon konstig anledning alltid försvinner pengar från kontot varje gång jag tar mina turer in dit *hehe*.

Lite stolt över mitt beslut börjar jag istället att plocka och städa här hemma och med huset fullt av barn (både Ellens och Eriks kompisar) så försvinner tiden och rätt som det är så är det eftermiddag och jag ger mig själv en klapp på axeln över att jag faktiskt inte gjort av med några pengar en lördag som denna :-)
Är det någongång som jag överhuvudtaget har tid att göra av med pengar nuförtiden så är det under helgerna - under vardagarna finns det inga luckor till sådant nöje.....

Samtidigt är jag klar med min lilla städning och barnen försvinner ut från huset och kvar står jag.
Rastlösheten kommer krypande och för att sysselsätta mig själv sätter jag mig vid datorn för att påbörja en ny fotobok som ska beställas så småningom.
Eftersom jag har så många foton liggandes på datorn så är nu planerna att göra årsböcker även för 2010 och 2009.

Att göra en fotobok för 2010 tog hela eftermiddagen och att ha suttit och lagt så många timmar på något och sedan inte slutföra det (dvs beställa hem den med en gång!) kändes inte riktigt ok så därför klickade jag hem den och pnegar drogs från kontot.

Ja, så gick det med denna shoppingfria lördag. Den varade ända till kl 17.
Och eftersom det fanns extra förmånliga erbjudande just nu så köpte jag ytterligare en fotobok som jag har "tillgodo" och kan göra och beställa hem när jag vill och har tid. Det får bli 2009 års fotobok men den gör jag en annan dag.

Så istället för att åka in till stan och shoppa loss så shoppade jag loss här hemifrån istället ;-)

Jag beställer från Photobox och är supernöjd med deras böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0