Pubertetsförberedelser

Jag springer genom huset för att roffa åt mig det jag behöver och under tiden går Ellen efter mig för att försöka hinna få några minuters uppmärksamhet (ja, jag vet.... dåligt samvete för det...).
Hon vill så gärna berätta om dagens uppskattade sexualkunskapslektion de haft i skolan.
Jag lyssnar mest med ett halvt öra eftersom mitt fokus ligger på att få med mig allt när jag nu ska åka in till jobbet ytterligare en sväng för att hinna fixa färdigt några grejer (under tiden Ellen dansar och Erik tränar pingis).

Plötsligt säger Ellen:

"- Ja, så nu får ni förbereda er på att jag kommer att bli humör-förändrad. Ena dagen kommer jag att vara sur för att sen plötsligt bli glad eller ledsen. Ja, det kan ju vara bra för er att veta och vara förberedda på. Dessutom är jag ju ert första barn och då är ni kanske lite ovana eller lite oförberedda på detta."

*asgarv*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0