Camp Malloy

Sitter och funderar på Anders fest på lördag.... hrmm.... jag som är kontrollmänniska vill ju gärna veta vad vi ska göra, vart vi ska o.s.v.
Det är inte alls så att jag är negativ - jag gillar ju egentligen den här typen av fester.
Kommer ihåg min och Martins 30-års fest. Det var ett liknande koncept....
Roligast hade nog vi när vi satt här hemma och planerade allt - efteråt kändes det trist - vad skulle jag nu planera?

Vi hade ett tema som påminde lite om ett TV-program som gick då - tror det hette typ Camp Malloy (eller något liknande). Någon som såg det?
Vi skickade ut inbjudan till alla och skrev också att de skulle o.s.a och därefter skulle de invänta ny information. Det visade sig att i stort sett alla kunde komma så då var steg 1 avklarat.
Steg 2 var att utse ett antal lagledare som skulle ha ansvaret över varsin grupp. Lagledarna fick sedan hem ett brev där det stod vilka som ingick i hans/hennes grupp och att lagledaren skulle kontakta alla gruppmedlemmarna innan festen. Kommer ärligt talat inte riktigt ihåg om de skulle göra något tillsammans innan festen.

Hur som helst så fick alla sedan instruktioner om vad de skulle packa med sig. Vi samlades här hemma på förmiddagen och lagen presenterades. Sedan fick alla lagledare ett kuvert. I kuvertet låg det en karta och de skulle sedan ta sig till den plats som var markerad på kartan. Första laget dit fick chans att lösa ett uppdrag och på så sätt vinna poäng.
Under tiden lagen kämpade sig från plats till plats runt om i Kristianstad så gled jag och Martin förbi dem i vår varma bil (ska tilläggas att detta ägde rum i januari så vädret var ganska kyligt...hehe). Snart kom ju lagen på att man kunde ringa en "privatchaufför" som skjutsade dem hit och dit men det fanns också de lag som tog sig fram till fots och kämpade sig med barnvagnar över åkrar och fält..... ! Vissa liftade med privatbilar och andra försökte ta stadsbussen.....

Vid varje stopp öppnades vår bagagelucka och där hade vi barskåpet såklart :-)
Detta resulterade då också i att vid sista stationen var en del så runda under fötterna att jag och Martin började bli liiiite oroliga över hur kvällen skulle sluta..... Vi var ju fortfarande "städade"och körandes..... nu fick vi ligga i för att komma ikapp! ;-)

Efter sista stationen skulle lagen sedan ta sig till olika ställen för att duscha och "dudda" sig. Här fick vi utnyttja alla våra närmaste för att grupperna skulle få kunna komma hem där och ockupera deras hus ett tag. Martin och jag fixade mat där hemma och inväntade sedan gänget. Vi trodde kanske att festen skulle dö ut eftersom alla nog var ganska sletna..... men , ack nej....... vilken fest det blev! :-) YES!
Verkligen en fest att minnas!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0