"- Ge pengarna till Gud"

Idag berättade en av Eriks dagisfröknar att barnen suttit och diskuterat, när de åt mellanmål, om vad de skulle göra om de vann mycket pengar.... ja, det tål ju att funderas över - vad hade jag gjort egentligen?
Hur som helst - hon ville berätta vad Erik hade svarat för hans svar hade inte liknat de andra barnens - vid detta laget började jag bli både nyfiken och nervös för jag vet att det kan komma precis vad som helst från hans lilla mun!

Han hade sagt "-Jo, om jag vinner 1 miljon så ska jag ge pengarna till Gud så att han kan göra så att dom i min familj aldrig blir sjuka!"   
Åhhhh.... snuttegurka och pluttefis! Om vi nu ska omvandla det i pussar (se tidigare inlägg) så är väl det citatet värt typ miljoner pussar!!! ♥♥♥

Senare idag hade han frågat en av fröknarna hur lång tid det var kvar innan solen skulle "spräckas"...! Hon undrade (av förklarliga skäl) om vi hade diskuterat detta hemma - vilket vi inte har!!!


Än så länge kan vi njuta av solen...


Kommentarer
Postat av: jessica

De har lådor med skumtomtar på ÖB.Rätt tomtar

2008-11-19 @ 19:22:34
Postat av: Pernilla

Åhh... tack Jessica!

2008-11-19 @ 20:41:05
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbart att läsa din blogg Pilla !

Har följt ditt och din familjs liv sen mina byxor sprack på festen i Kiaby ( de är reklamerade och som nya vid detta läget)

Kram Jonne

2008-11-19 @ 20:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0