Var är Ellen?!

Även idag har jag varit på facklig kurs i Höör.

Plötsligt börjar telefonen surra och jag tar den och går ut för att inte störa. Då är det personal från fritidsklubben i Skepparslöv som undrar var Ellen är?
Ja, det kunde man ju undra - hon borde ju vara där!
Personalen jag pratade med sa att de letat efter Ellen överallt och att hon inte anmält sig som de vet att de ska göra innan de går och äter mellanmål.
Snacka om att man blir orolig. Ringer till Martin och undrar om han ändrat tid och om Ellen tagit bussen hem. Han vet ingenting och säger att Ellen visste om att han skulle hämta henne kl. 15.30.
Ringer till Ellens kompis Elina som jag vet tagit bussen hem och frågar henne om Ellen varit med bussen när hon åkte hem. Det hade hon inte. Ringer tillbaka till fritidsklubben och berättar att hon måste vara kvar på skolan. Personalen (samma som jag talade med förra gången) lovar att leta en gång till och sedan ringa upp mig. Känner att jag är jätteorolig och tusen tankar hinner fara runt i skallen på mig.
Personalen ringer väl inte hem såvida de inte letat överallt och pratat med övrig personal? Eller?
Personalen ringer sedan och berättar att Ellen är återfunnen men att hon (Ellen) skickat upp andra barn att "pricka av" henne på listan. Låter inte riktigt likt Ellen men säger hon så så måste man ju tro henne. Personalen berättade också att hon påtalat för Ellen att hon själv måste komma upp och visa sig och att hon inte får skicka andra. Självklart håller jag med.
Är riktigt irriterad på min dotter och tänker att det är ganska bra att det dröjer en stund innan jag träffar henne så att jag hinner lugna ner mig.

När jag sedan pratar med Ellen och Martin senare på eftermiddagen så får jag en helt annan historia. Då visar det sig att Ellen visst varit uppe och prickat av sig själv men att det blivit en miss från personalens sida. En annan bland personalen berättar att hon själv sett Ellen i kön för avprickning och att hon anmält sig. De tar på sig missförståndet för att de inte prickat av henne.

Min fundering blir ju då.....
- varför ringer den här personalen och säger att DE letat ÖVERALLT när de uppenbarligen inte gjort det??!! (de har ju tydligen inte kollat med all personal och inte heller letat överallt eftersom hon faktiskt var kvar)
- varför säger hon att Ellen skickat upp andra barn att pricka av henne när hon inte alls gjort det? (Ellen fattade ingenting av detta)
- är det för att hon/de inte vill ta på sig något ansvar överhuvudtaget av det här? Lättare att skylla på en 9-åring då?

Tänker ta en diskussion med den här personen - lita på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0