Min singellägenhet

Imorgon bitti är det min sista chans till sovmorgon detta jullovet och nu har Martin gjort klart för mig att han tänker börja sin väggmålning i sovrummet kl. 08.00 - men hallå(!) - då sover ju jag!!! Lite hänsyn till de sömnbehövande tack!

Funderade starkt på att sova inne hos Ellen eller Erik i natt bara för att få möjlighet att sova lite längre..... men Martin förklarade att även barnen ska upp "i tid" för att nu i sista sekund försöka få dem att vända tillbaka dygnet så att de inte ska vara fullkomliga zombies när vi lämnar dem på dagis/skola på torsdag.

Vart ska jag ta vägen? Det är nu jag hade behövt min singellägenhet!

För er som inte känner till denna fantasi-lägenhet så kan jag berätta för er att den är skitfin! :-)

Det började en gång för mååånga år sedan då jag och Martin inte riktigt var överens om en möbel som skulle inhandlas. Jag ville ha den men inte min käre make. I detta fallet blev det faktiskt som Martin ville - nu i efterhand så kan det ju tyckas vara lite märkligt! *ler*

Jag vet att jag blev smått irriterad och sa väl något i stil med att

"- Om jag hade haft en singellägenhet så hade den funnits där!"

Tja, alltså om jag hade haft obegränsat med pengar också vill säga.....

Sedan dess när jag har sett något om jag skulle vilja ha - men tyvärr inte kan köpa p.g.a. att det är för dyrt/orimligt eller för att tycke och smak mellan mig och Martin inte överensstämmer - ja, då brukar jag säga att det ska jag ha i min singellägenhet. Då känns det inte så knäckande att jag inte "får" det jag hade velat ha..... förstår ni mitt resonemang?
Martin har hängt på och kan även han säga att "- den kan du ha i din singellägenhet!"

Jag kan bara säga att min singellägenhet är jättestor och är fylld av allt jag drömmer om.... :-)

Kommentarer
Postat av: M

Jag har också anammat detta - fast hos oss är det inte bara en lägenhet utan ett singelliv...

och då har jag lärt mig italienska, bor i ett stenhus i Italien, kör en Peugote 206cc och har massa toyboy's ;-)

Nu är jag verkligen ingen språkbegåvning och har heller aldrig varit i Italien och några toyboys... det är väl inga längre ögonkast som slängs efter en numera. Dream om säger älskade maken när detta kommer på tal ;-)

2009-01-06 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0