Smart unge!

När jag hämtat barnen idag for vi in till Tivolibadet för att bada och simma.
Vi började i den djupa bassängen och jag förkastade alla simdynor och ringar och tyckte de kunde hoppa i och testa. :-) 
Ellen som simmat ganska långt i bassängen tidigare verkade ha tappat lite av sin vana och "orkade" inte lika långt idag. Jag tror det handlar om att vi inte varit där på 2 veckor nu och att hon behöver kontinuiteten. Det är bara fortsätta att öva!

Erik han såg mest ut som en valross som höll på att sjunka hela tiden. Han viftade med både armar och ben åt alla håll och kanter och verkade ha glömt vad bentag var för något överhuvudtaget! "- Blubb, blubb, blubb...." lät det när han sjönk under vattenytan hela tiden........

Jag utmanade Ellen och sa att hon skulle få något om hon klarade av att simma en hel längd bröstsim och en hel längd ryggsim. Det gick inte riktigt hela vägen idag.....men vem vet vad som händer nästa gång?! :-)

Fick ju även utmana Erik men hade inga större förväntningar med tanke på att han var mer under vattenytan än ovanför.... *skratt*
Ställde mig vid halva bassänglängden och sa att han skulle få ett nytt Star Wars skepp om han klarade att simma med fina bentag ända dit..... säkert kort tyckte jag! *ler*
Jo, visst!!! Vad tror ni han gör?! Ungen simmar med perfekta bentag och armtag hela vägen och är hur nöjd som helst!
Tänkte att det kanske bara var en ren tillfällighet och sa att jag ville se det en gång till och att han då skulle få TVÅ skepp (hade kommit på att det finns små byggsatser också *hehe*). Jodå.....han simmar ytterligare en gång utan problem!


Ryggsim funkar också.....

Kommentarer
Postat av: Annika

Det kommer bli dyrt för dig det här !!!

2009-06-11 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0