Dagens goda gärning

Jaha, då har man hittat sitt andra "bölprogram" där tårarna fullkomligt sprutar ut från tårkanalerna - Extreme Home Makeover.

Alltid härligt att se är de som verkligen behöver hjälp kan få det.

På tal om det så blev vi uppringda idag av en (bekant) som ville ha vår hjälp (om vi kunde). Hon kände en som kommit till Kvinnojouren med sina barn och inte hade möjlighet att få tag på barnens kläder eller saker.
Hade vi några flickkläder som vi kunde avvara? Självklart!
För bara någon vecka sedan skänkte jag ju en massa barnkläder så det fanns inte så värst mycket kvar men av någon anledning så sparar man alltid några plagg (fastän de är för små) bara för att man tycker de är "extra" fina eller nåt. Så hade jag gjort även denna gång men sådana här ändamål klarar inte ens jag av att så emot så utan att tveka eller fundera så gick jag och hämtade just de kläderna och packade ner i en kasse. Den här flickan kommer att bli kanonfin om några dagar :-)
Hittade några skor också som fortfarande var helt OK.
Har gjort min goda gärning idag! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0