Adventsljusstake

I flera år har jag haft fullt sjå med att se till att de fyra ljusen i adventsljusstaken brinner proportionerligt i förhållande till varandra.

Jag vill att de ska vara som tripp trapp trull med varandra ;-)

Ibland har man tvingats elda lite extra på något ljus för att det ska bli estetiskt snyggt.

Till slut tröttnade jag på det och köpte blockljus istället.
Virade lite rött siden band runt och fäste zinkfärgade siffror på ljusen. Staten dem på ett ljusfat dekorerat med mossa och lite annat lull-lull.

Nuförtiden har jag hittat det exemplariska för mig!
Små ljuslyktor med utstansade siffror 1-4. Perfekt!
I varje ljuslykta sätter man ett värmeljus och slipper alltså hålla på att ha koll på att ljusen ska brinna "lagom" för att se snygga ut tillsammans ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0