Jag zappar vidare.....

Jag verkar vara inne i ett stim just nu där jag hamnar framför fängslande TV-program som på ett eller annat sätt berör mig.
Idag satt jag och zappade och hamnade framför ett program som hette "If you really knew me".
Herregud vad jag bölade!!! Helt hysteriskt!
Handlade om en organisation som åkte runt till bl.a olika skolor för att ha någon form av kombinerad wokshop/föreläsning om hur lite vi egentligen vet om varandra och om hur mycket energi vi lägger ner på att upprätthålla en viss image för omvärlden.

De besökte här en skola och det slutade med att dessa ungdomar satt i smågrupper och grät som små barn. De öppnade sig och vågade tala om känslor och hur de kände innerst inne.
Så rörande - så lite man egentligen vet om varandras livsöden. Man tror att man känner varandra men ofta är det kanske bara en del av hela personen.
Tjejen som föreläste jämförde det med att vi är som ett isberg och att det vi visar omgivningen oftast bara är toppen av isberget (=det som syns ovanför vattenytan). Oftast är isberget så mycket större under vattenytan men den delen känner inte så många till.
Verkligen ett gripande program!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0